Az útdíj lerovásának két módja van, az egyik a viszonylati jegy vásárlása, az út megkezdése előtt, a másik pedig a fedélzeti egység elhelyezése a jármű fedélzetén. Ebben az esetben egy erre a célra kijelölt számláról történik az útdíj levonása, amelyet előzetesen kell feltölteni.
A fedélzeti egységek mellé elérhető díjmentes szolgáltatások
Azon felül, hogy a fedélzeti egységek az útdíj fizetését megkönnyítik, egyszerűsítik az útvonalak használatát, könnyen elkerülhetővé teszik a büntetéseket, még számos olyan szolgáltatással is kiegészülnek, amelyek segítségével rendkívül hasznos információk birtokába juthatunk. Az OBU fedélzeti egységeket olyan szolgáltatásokkal egészítették ki, melyek teljes támogatást nyújtanak az útdíjelszámolás terén, tökéletesen kompatibilisek azokkal a rendszerekkel, melyek segítségével az…
2075 helyett 2243 elemi útszakasz november végéig?
Tovább fogják bővíteni a díjköteles szakaszok számát, főként az ipari parkok térségében – tájékoztatott Kibédi-Varga Lajos, az e-útdíj projektszóvivője. Most 6513 km hosszúságú a díjköteles úthálózat, jelenleg 2075 elemi díjköteles szakaszból áll, ezek száma fog a fejlesztés eredményeképpen 2243-ra nőni.
Az útszakaszok felosztása
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felülvizsgálja az e-útdíj rendszer útszakaszainak felosztását valamint jogszabályi hátterét is. Szeptemberben kerül sor az értékelésre. A tárca az addigi tapasztalatok alapján újratárgyalná az e-útdíj rendszert és a hozzá tartozó útszakaszokat.
Hogyan csatlakozhat az elektronikus útdíjbevallási rendszerhez?
Az útdíj elektronikus úton történő bevallásához a járművekbe épített ún. fedélzeti egységre vagy fedélzeti eszközre (OBU) van szükség.