A fuvarozók több mint tízezer, a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerben (HU-GO) regisztrált folyószámlára aktiválták a bírságriasztás funkciót július 15-e óta, de ez csak 15%-os kihasználtságot jelent, pedig az ingyenes alkalmazással elkerülhetők a sorozatos bírságok – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. Az útdíjfizetési szolgáltató az MTI-hez eljuttatott tájékoztatásában felidézte:…
Új díjköteles utak a HU-GO rendszerben
Több, mint két éve került bevezetésre Magyarországon a HU-GO megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer. Az eltelt időszak tapasztalatai alapján elmondható, hogy a fuvarozók túlnyomó többsége maradéktalanul elsajátította a rendszer használatát, és a szabályoknak megfelelően vallja be és fizeti az e-útdíjat. Fontos változások: Módosította a teherautók által fizetendő e-útdíjról szóló rendeletet a nemzeti fejlesztési miniszter,…
HU-GO Mobil (kérdőív)
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. célja, hogy a közeljövőben az úthasználati díj mobiltelefonra telepíthető alkalmazáson keresztül is kiegyenlíthető legyen, kényelmesen, gyorsan és többletköltség nélkül. Az Ön véleménye is fontos, ezért kérjük töltse ki az alábbi hivatkozáson elérhető kérdőívet, hogy visszajelzései alapján fejleszthessék a HU-GO Mobil alkalmazást.
Elindult a fedélzeti egységek regisztrációja!
Mostantól a HU-GO portálon létrehozott ügyfélfiókjában a fedélzeti egységet gépjárművéhez, gépjárműveihez rendelheti.
Kezdetét vette a HU-GO regisztráció!
Az eredetileg tervezett időpont után négy nappal végül elindult a HU-GO regisztráció: a mai naptól minden érintett tehergépjármű-üzembentartó regisztrálhat a HU-GO útdíjfizetési rendszer internetes ügyfélszolgálati portálján.
Hogyan csatlakozhat az elektronikus útdíjbevallási rendszerhez?
Az útdíj elektronikus úton történő bevallásához a járművekbe épített ún. fedélzeti egységre vagy fedélzeti eszközre (OBU) van szükség.
Milyen szakaszok díjkötelesek?
Az elektronikus útdíjfizetési kötelezettség egyszerre szűkebb és szélesebb körű, mint a használatban lévő autópályamatrica. Szélesebb körű, hiszen nem csupán autópályákat érint, azonban szűkebb körű, hiszen az úthasználat csak bizonyos járműtípusokra nézve díjköteles.