Több, mint két éve került bevezetésre Magyarországon a HU-GO megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer. Az eltelt időszak tapasztalatai alapján elmondható, hogy a fuvarozók túlnyomó többsége maradéktalanul elsajátította a rendszer használatát, és a szabályoknak megfelelően vallja be és fizeti az e-útdíjat. Fontos változások: Módosította a teherautók által fizetendő e-útdíjról szóló rendeletet a nemzeti fejlesztési miniszter,…
Kezdetét vette a HU-GO regisztráció!
Az eredetileg tervezett időpont után négy nappal végül elindult a HU-GO regisztráció: a mai naptól minden érintett tehergépjármű-üzembentartó regisztrálhat a HU-GO útdíjfizetési rendszer internetes ügyfélszolgálati portálján.
Ezt kell tudni az e-útdíj rendszeréről
Már nyilvános az a rendelet, mely a július elsejétől érvényes e-útdíj rendszerhez kapcsolódó tudnivalókat tartalmazza, így például az útdíj kiszámításának módját, illetve hogy mit tehetünk, ha meghibásodik a rendszer. A dokumentum azt is tisztázza, hogy a rendszer legmagasabb szintjén a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) áll, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) pedig ezzel áll szerződésben,…
HU-GO regisztráció 2013. június 24-től
Még kevesebb idejük lesz a fuvarozóknak a regisztrációra: Ditter Gábor, a NIT Hungary ügyvezető főtitkárának információi szerint (Kossuth Rádió, Napközben c. műsor, június 19.) a HU-GO regisztráció június 24-től, hétfőtől lesz elérhető a rendszer várhatóan holnap, azaz június 20-án induló ügyfélszolgálati portálján. Még kevesebb idő, mindössze 7 nap lesz arra, hogy a fuvarozók regisztráljanak.
Előre megváltott viszonylati jegy az útdíj esetében
A HU-GO rendszerben a díjfizetési kötelezettséggel terhelt járművek vezetőinek két módon lesz lehetőségük megtenni az útdíjbevallást: egyik módja a járművön elhelyezett, az Európai Elektronikus Útdíj Szolgáltatás (EETS) irányelveinek megfelelő fedélzeti eszköz, másik módja pedig az előre megváltott viszonylati jegy.
Az útdíjhasználat összege
2013. július 1-jétől Magyarországon megváltozik az úthasználati jogosultságok díjazásának és díjfizetésének rendszere. Bevezetésre kerül a HU-GO névre keresztelt rendszer, ami alapvetően két kategóriába sorolja a járműveket. A 3,5 tonna össztömeg alatti járművek maradnak az e-matricás rendszerben, míg a 3,5 tonna össztömeget meghaladó járművek az e-útdíj rendszer szerint fizetik majd az úthasználati díjat, megfelelően az Európai…
Milyen szakaszok díjkötelesek?
Az elektronikus útdíjfizetési kötelezettség egyszerre szűkebb és szélesebb körű, mint a használatban lévő autópályamatrica. Szélesebb körű, hiszen nem csupán autópályákat érint, azonban szűkebb körű, hiszen az úthasználat csak bizonyos járműtípusokra nézve díjköteles.