162013jún

Az útdíjrendszer technikai ismérvei

Az i-Cell Kft. már 15 éve foglalkozik GSP technológián alapuló flottakövetéssel, az első magyar mobilparkolási hálózat is az ő nevükhöz kötődik. Emőri Gábor, az i-Cell ügyvezető igazgatója előadása szerint az útdíjrendszer több mint 6500 kilométeres hazai gyorsforgalmi és közúthálózaton, több mint 2000, miniszteri rendeletben kijelölt díjfizetős szakaszon ír elő megtett úttal arányos díjfizetést, ezek hossza…

Tovább
102013jún

E-útdíj: nem késik a bevezetés

A Nemzetgazdasági Minisztérium továbbra is kitart az idei 75 milliárd forintos e-útdíj előirányzat mellett. Viszont éves szinten 15 milliárd forintos bevételkieséstől tartanak a hazai fuvarozók kompenzálása miatt. A NGM tájékoztatása szerint a kormány segíti a hazai fuvarozók versenyképességének megőrzését azáltal, hogy éves szinten mintegy 15 milliárd forintos bevételkiesés várható az e-útdíj bevezetésével egyidejűleg létrehozott kedvezmények…

Tovább
52013jún

Tájékoztató rendezvénysorozat az e-útdíjról

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, az MKFE, a NiT Hungary és a FUVOSZ a hamarosan bevezetésre kerülő e-útdíjról tájékoztatja, informálja az érintett vállalkozásokat. A díjmentes rendezvényeink helyszínei és időpontjai: Meghívó a magyar e-útdíjról szóló tájékoztató előadásokra, melyeket az Állami Autópálya Kezelő Zrt. és az I-Cell Kft. (a rendszer kivitelezője) képviselőinek részvételével szerveznek az alábbiak szerint: 2013. június…

Tovább
252013máj

Háromféleképpen lehet majd megfizetni az e-útdíjat

Az e-útdíjat a kormány egy vegyes rendszerrel szedné be, Európában elsőként, július elsejétől. A cél elsősorban az Unióhoz való egységesítés lenne. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium álláspontja szerint ennek a rendszernek a megvalósítása nem jelenthet gondot az Európai Uniónak. Az infrastruktúráért felelős államtitkár, Vörner Pál beszédében elmondta, hogy a tervezett bevétel sem lesz veszélyben, mivel az…

Tovább