Számos találgatás látott napvilágot a magyar sajtóban a júliusban bevezetésre kerülő e-útdíj várható hatásairól. Sokan latolgatják, hogy az elsősorban fuvarozókat érintő többletköltség hogyan fog hatni nem csak a szállítási költségekre, hanem azokat továbbhárítva a szállított áruk árára, és az útdíjból származó bevételnövekedés milyen arányban lesz a forgalomcsökkenésből adódó bevételkieséssel, az állam számára.
Mit jelent a tranzit forgalom számára az útdíj bevezetése?
2013. július 1-jétől Magyarországon is bevezetésre kerül a megtett úttal arányos útdíjfizetési kötelezettség rendszere. A rendszer Európában nem ismeretlen, számos nyugat-európai országban bevezetésre került már. Jelen esetben az útdíjfizetési kötelezettség csak a 3,5 tonnás összsúlyú járművekre vonatkozik, ezért lehet arra számítani, hogy a bevezetése a fuvarozásból adódó és tranzit forgalmat fogja erőteljesen befolyásolni az útdíjköteles…