20 tonnás súlykorlátozások az országos főúthálózaton
Az új útdíj-rendszer bevezetése óta egyre több kamion jelent meg a főutakon. Egyre többen követelték, hogy változtassanak a szabályozáson.
Húsztonnás súlykorlátozást vezettek be január 1-től az országos főúthálózat több szakaszára. A korlátozás Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Csongrád, Fejér, Tolna, Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg, illetve Baranya és Vas megye egyes részeit érinti. Az útszakaszokra a “20 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsival behajtani tilos” – “kivéve áruszállítás” jelzőtáblákat helyeztek ki.
A szabályozás bevezetésére azért volt szükség, mert lakossági, országgyűlési képviselői és ombudsmani bejelentések érkeztek a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz (NFM) és a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez arról, hogy az új útdíj-rendszer bevezetése óta megnőtt a főúti szakaszokon a teherforgalom és ezáltal környezetterhelés.
A beérkező panaszok ügyében a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel közösen vizsgálatot indított és megállapította, hogy a teherforgalmat a főutakról a gyorsforgalmi hálózatra úgy tudják a leghatékonyabban átterelni, ha az egyes főúti szakaszokon forgalomkorlátozást vezetnek be. A korlátozás bevezetését a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ javasolta az NFM-nek és azt a tárca elfogadta – ismertették.
Az érintett településeken működő vállalkozások számára a tilalom hatálya alá eső, a tiltott szakaszokat nem áruszállításra használó teherjárművek közlekedéséhez a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatóságai éves behajtási engedélyt adnak majd ki. A behajtási engedély kiadásához az illetékes megyei igazgatóság címére kell az igényt elküldeni, amelyben fel kell tüntetni az igénylő személy azonosságát, a telephely címét, a jármű típusát és a tömegét.
Megye |
Gyorsforgalmi út száma |
Párhuzamos főút száma |
Korlátozás helye kezdő szelvény |
Korlátozás helye vég szelvény |
Komárom-Esztergom |
M1 |
1 |
51+820; |
57+000; |
Komárom-Esztergom |
M1 |
1 |
57+942; |
64+350; |
Komárom-Esztergom |
M1 |
1 |
89+619; |
93+567; |
Győr-Moson-Sopron |
M1 |
1 |
96+960 |
108+170 |
Győr-Moson-Sopron |
M1 |
1 |
137+870 |
140+060 |
Győr-Moson-Sopron |
M1 |
1 |
159+460 |
160+580 |
Csongrád |
M5 |
5 |
133+590 |
146+825 |
Csongrád |
M5 |
5 |
147+195 |
155+825 |
Fejér |
M6 |
6 |
37+950; |
48+282; |
Fejér |
M6 |
6 |
81+302; |
87+070; |
Tolna |
M6 |
6 |
115+680 |
120+273 |
Hajdú-Bihar |
M3 |
35 |
18+600 |
23+270 |
Hajdú-Bihar |
M3 |
35 |
37+020 |
40+150 |
Hajdú-Bihar |
M35 |
35 |
66+550 |
77+310 |
Hajdú-Bihar |
M3 |
36 |
6+915 |
22+060 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg |
M3 |
41 |
28+103 |
34+092 |
Csongrád |
M43 |
43 |
28+200 |
34+840 |
Baranya |
M60 |
57 |
11+510 |
17+570 |
Győr-Moson-Sopron |
M85 |
85 |
12+627 |
17+551 |
Vas |
M86 |
86 |
80+367 |
85+976 |
Vas |
M86 |
86 |
92+604 |
96+635 |
Csongrád |
M43 |
4434 |
77+226 |
84+700 |
Csongrád |
M5 |
5421 |
10+703- |
18+813 |
Szóljon hozzá!