Használatarányos díjszabás
Az e-útdíj rendszer az igazságosság elvét követi, vagyis mindenki az úthasználat mértéke szerint fizet. Ezáltal aki nagyobb mennyiségben használja a magyar úthálózatot és ezáltal jelentősebb mértékben szennyezi a környezetet, az arányosság elvének megfelelően többet fizet a többiekhez képest.
A tervek szerint a HU-GO bevezetéséből származó extrabevételek végre megfelelő módon járulnak hozzá a közúthálózat fenntartásához és működtetéséhez. Számíthatunk új utak építésére, a régiek felújítására, valamint jelentős minőségi javulás érhető el a közlekedési lehetőségek terén is. A Magyarországon áthaladó teherjárművek eddig rendkívül kedvező díjszabási feltételek mellett használták hazánk úthálózatát, miközben kiemelt mértékben okoztak károkat a környezeti elemekben. Mostani számítások szerint az új rendszer ezt az igazságtalanságot szünteti meg, valamint jelentős megnöveli a nemzetközi tranzitforgalomból származó bevételeket is. Uniós követelmény, hogy a közlekedéshez kötött díjbevételt az országok csak az adott szektorban használják fel, így komoly javulásokat prognosztizálhatunk a közúthálózat mennyiségében és minőségében. Emellett az érintettek számíthatnak arra is, hogy a bevétel függvényében a mindenkori kormányzat támogatja majd a különböző környezetkímélő és energiatakarékos szállítási lehetőségeket.
Szóljon hozzá!