Nagy a mellékutak forgalma az útdíj miatt
A kisebb települése forgalmának növekedése lett az eredménye az útdíjrendszer bevezetésének. Július elseje óta számos fő-, illetve mellékutat leptek el a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó súlyú tehergépjárművek. Az érintett települések lakói természetesen nem örülnek a változásnak, a képviselő-testületek a kormánymegbízott, illetve az útügyi biztos minél hamarabbi beavatkozását kérik, hogy visszaszorítsák a hatalmas kamionforgalmat.
Július elsején vezették be azt a szabályt, mely szerint a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegnél nehezebb gépjárművek bizonyos utak használatáért díjfizetésre kötelezettek. A változás összesen 6513 kilométernyi szakaszt érint. Szintén július 1-től a lakott területeken kívül kizárólag autópályán, autóúton és főútvonalon járhatnak az érintett járművek, kivéve, ha a célállomás miatt muszáj mellékúton haladni, ez a szabály éppen a kisebb települések, mellékutak védelme érdekében született. Egyelőre azonban úgy tűnik, sokan használják a kisebb települések útjait a fizetős szakaszok elkerülése érdekében, ami miatt ezeken a helyeken igencsak megnőtt a forgalom. Ennek visszaszorítása érdekében az ellenőrzést fokozni fogják, valamint az érintett szakaszokon számolják majd a forgalmat. Ezen adatok tükrében fogják eldönteni, hogy milyen intézkedések szükségesek. A helyzet megoldásának eszköztárában lehet például járdasziget építése, sáveltolás, de a legkritikusabb szakaszokon akár súlykorlátozást is bevezethetnek. Az útdíj összegének csökkentése azonban nem várható.
Szóljon hozzá!